خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/15 - 14:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
حاجی‌پور:

وضعیت زباله و پسماند در استان مازندران به یک فاجعه تبدیل شده است/ضرورت تعیین اعتبارات لازم برای حل این بحران در بودجه سنواتی

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه وضعیت زباله و پسماند در استان مازندران به یک فاجعه تبدیل شده است، راه برون‌رفت از آن را تعیین اعتبارات لازم برای این بخش در بودجه سنواتی دانست.

رضا حاجی‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکل دپوی زباله و پسماند در استان مازندران، گفت: وضعیت زباله و پسماند در این استان به یک فاجعه تبدیل شده است چرا که تعداد 6 میلیون نفر در این منطقه زباله ایجاد می‌کنند و ما باید نسبت به جمع‌آوری و امحاء آنها اقدام کنیم.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون وضعیت زباله و پسماند مهم‌ترین معضل این منطقه است و جای تعجب دارد در شرایطی که در حوزه‌های مختلف اعم از نانو و بیو، پزشکی و دانش‌بنیان‌ها توانسته‌ایم رتبه‌های برتر دنیا را کسب کنیم چطور نمی‌توانیم در حوزه پسماند مشکلاتمان را حل کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: متاسفانه در این زمینه امکانات لازم در اختیار دانشمندان بومی استان مازندران قرار نمی‌گیرد و به آنها مجالی برای ارائه راهکار مطلوب به منظور برون‌رفت از این قبیل معضل‌ها داده نمی‌شود و این در حالی است که دولت باید بستر لازم برای فعالیت نخبگان بومی استان مازندران را فراهم کند تا بتوانند قبل از اینکه مسائل مختلف به بحران تبدیل شوند، راه‌حل ارائه دهند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: لازم است دولت و مجلس برای نجات محیط زیست استان مازندران و حفظ طبیعت این منطقه به منظور تامین رفاه گردشگران تدبیری بیندیشند کمااینکه لازم است در فصل بودجه، اعتبارات لازم برای این بخش در بودجه سنواتی لحاظ شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 381702
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار